Nieuwe tarieven en samenstellingen DPG Media en BDU Media 2020
- Culemborgse Courant wordt Zakengids DPG Media
- Gorcumse Courant wordt De Stad Gorinchem BDU Media
- Nieuwsblad Geldermalsen wordt Zakengids DPG Media
- Stad Tiel wordt Zakengids DPG Media
- Trefpunt Houten wordt Houtens Nieuws BDU Media
- Vijfheerenlanden vervallen
- Wijkse Courant wordt Groentje DBU Media
Afspraken
Om een zo scherp mogelijke prijs af te kunnen geven wil DPG Media graag vooraf weten wat de planning is met betrekking tot het aantal te plaatsen advertenties.
In de praktijk gaat dit inhouden dat advertenties die in een later stadium toegevoegd worden aan een bestaand pakket, worden gezien als een nieuwe opdracht, met nieuwe afspraken, die los staan van de eerder gemaakte afspraken. Concreet houdt dit in dat er meerder prijsafspraken gemaakt worden als je afwijkt van de eerdere afspraak.
Met andere woorden: Je maakt een contractafspraak voor vijf plaatsingen, waarvoor bijvoorbeeld 28% korting wordt verleend. Deze data worden daadwerkelijk ingepland. Wanneer je dan achteraf een extra advertentie in wilt plannen, naast deze vijf, dan moet daar een nieuwe prijs voor afgegeven worden, waarbij de kans groot is dan je misschien 5% korting krijgt op het basistarief. Dus, ondanks dat je afname groter wordt, wordt dit gezien als een individuele aankoop. Je zou dus denken dat het dan zes plaatsingen worden in plaats van vijf, en dat je dus een hogere korting krijgt, maar de aanvulling wordt gezien als een nieuwe opdracht waarbij je aanmerkelijk minder korting krijgt.
Praktisch gezien houdt het in dat er werkzaamheden worden verricht bij de uitgever voor het berekenen, inboeken en reserveren van de plaatsingen. Een nieuwe opdracht, buiten de eerder geplaatste opdracht, wordt dat dan weer gezien als een nieuw contact, want daar moeten dezelfde werkzaamheden voor verricht worden.
Annuleringen en verrekeningen
Toeslagen
Adverteren in de week voor 2e Paasdag
Adverteren in de week voor 2e Pinksterdag
Adverteren in de week voor Black Friday
Adverteren in de week voor 2e Kerstdag
Mogelijkheden voor Midden Nederland
DPG Media werkt al sinds een aantal jaren met CPM prijzen. Dit houdt in de prijs per 1.000 brievenbussen. Naast DPG Media en de BDU zijn er absoluut nog een aantal andere uitgaves die meer dan de moeite waard zijn. Zowel online als offline zijn er heel veel mogelijkheden en blijft het verder goed mogelijk om voordelig te (blijven) adverteren. Het is ook goed je daarin te verdiepen.
titel | oplage | cpm | paginaprijs |
---|---|---|---|
Culemborg Courant | 64.400 | € 24,05 | € 1548,- |
Nieuwsblad Geldermalsen | 64.400 | € 24,05 | € 1548,- |
De Stad Tiel | 64.400 | € 24,05 | € 1548,- |
Gorcumse Courant | 29.342 | € 39,50 | € 1.159,- |
Trefpunt Houten | 19.250 | € 68,05 | € 1.310,- |
Wijkse Courant | 19.250 | € 51,95 | € 1.008,- |
Molenkruier | 29.300 | € 33,80 | € 990,34 |
Zenderstreek | 31.200 | € 41,90 | € 1307,28 |
Vijfheerenlanden | – | – | – |
Regionaal Uitgelicht | 227.290 | € 11,30 | € 2.568,- |
West Betuwe Totaal | 23.000 | € 46,74 | € 1.075,- |
In Regionaal Uitgelicht kan ook per regio geadverteerd worden van € 550,- tot € 815 voor een hele pagina.
* Om het tarief te kunnen berekenen van een halve, kwart of andere formaten pagina moet je de volgende formules aanhouden.
3/4 x 0,92 x paginaprijs
1/2 x 0,69 x paginaprijs
3/8 x 0,535 x paginaprijs
1/4 x 0,37 x paginaprijs
3/16 x 0,285 x paginaprijs
1/8 x 0,195 x paginaprijs
3/32 x 0,155 x paginaprijs
1/16 x 0,105 x paginaprijs
1/32 x 0,06 x paginaprijs
Bovenstaande tarieven zijn tarieven waarop nog geen korting verwerkt is. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op te kijken welke korting er bij jou toegepast kan worden.