Jouw Nieuwsbrief, digitaal of op papier…

Een klant van ons besloot twee jaar terug alles voortaan via de mail te doen. Zij verstuurden eens in het kwartaal 1.500 nieuwsbrieven.

Een mooie folder met een begeleidende brief, postzegel erop en gaan. Los even van de uren, kostte een dergelijke nieuwsbrief ± € 1,50 per stuk.

Per nieuwsbrief uitgave waren de kosten ± € 2.250,-. En dat 4x per jaar. Dat is ruim € 9.000,- en dat is wel even geld. Wel nog even voor jouw idee: Bij de papieren nieuwsbrief was de respons altijd rond de 70%.

“Waarom gaan we niet digitaal, dan kunnen we toch ook een mooie pdf meesturen of een mooie nieuwsbrief maken?. Dat scheelt ons een berg geld en is ook veel gemakkelijker. Het zijn tenslotte allemaal bedrijven”…

Dat hebben ze geweten. De kosten voor het versturen van de nieuwsbrief kwamen praktisch geheel te vervallen.

Digitaal

De eerste digitale nieuwsbrief ging ‘de lijn uit’… (deze gingen niet meer via de deur). Dat was april 2018.

Het was dat voorjaar al erg warm, zo warm dat de response op de nieuwsbrief nooit hoog kon worden. “De response was ongeveer 15%. Maar gezien het weer, was dat niet verwonderlijk”.

In juli ging de tweede nieuwsbrief de deur uit. Ook toen was het erg warm en ‘begrijpelijk’ dat er zo weinig response op kwam, ± 12%.  In oktober was het niet meer zó vreselijk warm… de nieuwsbrief ging weg… en de response bleef weg 22%. En helaas gold datzelfde ook voor januari 2019, 18%. Ze konden geen reden bedenken… behalve dan wellicht de nieuwsbrief.

Na uitvoerig overleg heeft de klant besloten om te alsnog een nieuwsbrief te gaan drukken. De portokosten zijn inmiddels een stukje hoger geworden en misschien is papier dan toch beter. “We gaan het zien”.

Op papier

In april hebben ze de nieuwsbrief verstuurd. Een mooie folder en een brief erbij, net als anders. En, wat denk je?!

“Sorry Ton, we zijn echt enorm druk, we hadden destijds beter niet kunnen overstappen op digitaal…, we hebben het er snel over. Jullie krijgen snel nieuw materiaal voor de volgende nieuwsbrief.”…

Hoeveel digitale nieuwsbrieven krijg jij per dag? En hoeveel lees jij er echt? Hoeveel krijg jij er (nog) met de post. En lees je die ook echt?

Meer weten over Nieuwsbrieven? Kijk op www.rtg-reclame.nl

We hopen dat je klaar bent voor een wild avontuur vol onvergetelijke reclamecampagnes en sprankelende ideeën.

Bij RTG Reclame hebben we de superkracht om jouw merk te transformeren van een stille muurbloem tot de spraakmakende ster van de show. We mixen onze creatieve toverdrank met een flinke dosis strategisch inzicht om betoverende campagnes te creëren die de harten van jouw doelgroep veroveren.

Dus, ben je op zoek naar een reclamepartner die de regels durft te breken, de grenzen durft te verleggen en je merk laat opvallen in een zee van saaiheid? Zoek niet verder. Laat ons weten wat je in gedachten hebt. Of je nu een knallende tv-commercial wilt, een betoverend ontwerp voor een billboard of een online campagne die viral gaat, wij hebben de juiste formule voor succes. We kunnen niet wachten om onze creatieve krachten te bundelen en jouw merk naar het volgende level te tillen.

Dus, gooi de twijfel overboord, trek je avontuurlijke schoenen aan en neem vandaag nog contact met ons op! Bel ons op 0345530303 of laat ons weten wat je nodig hebt via ons betoverende contactformulier. Samen zorgen we ervoor dat jouw merk de wereld verovert!

Bellen kan via 0345530303

mailen via info@rtg-reclame.nl

of via onderstaand formulier