Je wilt een marketingadviseur
Marketing Advies voor jouw bedrijf
Je wilt een goed marketing advies voor jouw bedrijf en bent op zoek naar een marketing manager.
Jouw bedrijf, product of dienst moet de markt op of bekend gemaakt worden bij jouw doelgroep. Je zoekt iemand of een bedrijf die met je meekijkt over je schouder en jou voorziet van tips waar verder mee gaat komen.
Hiervoor zijn ontelbaar veel mogelijkheden en opties. Er zijn ontzettend veel media beschikbaar waar je verder mee komt.
Welke media passen het best bij jouw profiel… en geldt dit dan voor iedere campagne?
Daarbij krijg je dagelijks te maken met bedrijven die je hun beste mediaproducten aanbieden.
Begrijpelijk dat ieder bedrijf er belang bij heeft zijn of haar product te verkopen, ook al past dit eigenlijk niet bij het karakter van jouw bedrijf.
Zoek het zelf uit…
Noem maar wat bedrijven op die allemaal ‘het beste mediaproduct’ in huis hebben.
Adwords op Google, adverteren op Facebook, een reclamecampagne online door middel van bannering, een online advertentie in het huis aan huisblad of een mooie campagne op nu.nl…
En dan nog de ontelbaar vele print-campagnes, het huis aan huis blad, het weekblad, het maandblad, de jaaruitgaves, het clubblad etc.
Er wordt heel veel beloofd maar nogmaals: veel uit eigen belang. Soms moet je daar een beetje aan toegeven, maar het kost je vaak veel geld.
Even sparren en dan besparen!
Het loont de moeite om hier eens goed over te sparren. Zie in RTG Reclame een klankbord, een sparringpartner. We zijn een onafhankelijk reclamebedrijf en geven jou dus een absoluut objectieve mening of idee.
We presenteren ons als een bedrijf dat met je meedenkt en meebouwt om jouw onderneming tot een groot succes te maken.
Jouw besluit
Zijn alle facetten goed bekeken voordat je een handtekening zet of een akkoord geeft? RTG geeft ondersteuning en advies.
Ga je volop in de krant adverteren of kies je voor digitale media (online campagnes). Kies je voor combinaties of wil je specifiek een bepaald medium gebruiken.
In het woud dat marketing tools heet, is het soms moeilijk kiezen wat het beste aansluit.
En als het al aansluit, wat ga je dan doen. Wat zijn de mogelijkheden en wat zijn daarvan de kosten. Moet het agressief of moet het juist wat getemperd. En dan nog de invulling zelf.
- De marketingadviseur die neutraal in de markt staat;
- Kies je voor radio, welk(e) radiostation(s) pas(sen) het best bij jouw profiel;
- Welke doelgroep kun je efficiënt bereiken;
- Welk medium genereert de beste response;
- Wat moet je vooral NIET doen…
Hoe objectief is een advies…
Wie heeft het grootste voordeel?
Uiteraard prima wanneer je in gesprek gaat met de mediaman van een bepaalde uitgever.
Echter, wanneer je een media-adviseur uitnodigt, zal hij of zij altijd het eigen medium als eerste adviseren (als er überhaupt al sprake van een tweede is).
Je krijgt een advies op basis van het media apparaat, wat uiteraard het beste is… Maar ís dit ook echt zo?! Ergens zal het juiste advies wel gegeven worden, maar hoeveel heeft dat struikelblok wel niet gekost?
Met andere woorden, allemaal factoren die in een persoonlijk gesprek belicht worden.
Samen bekijken we wat voor mogelijkheden er zijn en wat daarvan de kosten worden.
Tijdens een advies gesprek wordt samen bepaald wat voor jouw bedrijf het meeste effect heeft.
We gaan alle factoren belichten en kijken naar de doelgroepen en inhoud, om jouw campagne zo succesvol mogelijk te laten verlopen.
Je kiest vervolgens zelf welk traject je wilt: RTG Reclame voert de campagne voor je uit, of je voert zelf de campagne uit.