Over Reclamebedrijf RTG in Culemborg

Gestart in als bedrijf 1996

Het ontstaan van RTG Reclame.

In 1989 gestart om een paar centen bij de verdienen met het verkopen van magneet reclameplaten voor op de auto. Als hobby, leuk om met marketing bezig te zijn!

In 1990 gestart met de verkoop van radioreclame. Daarbij werd radioreclame verkocht en werden opdrachten verstrekt naar producenten van radioreclame.

In 1993 gestart met de verkoop van Kabelkrant advertenties voor een lokale kabelkrant

In 1996 gestart met het reclamebedrijf.

Advies

Marketing en reclame, een onlosmakelijke formule, wel eentje die ik ontzettend leuk vond (en vind) om mee bezig te zijn.

In de eerste instantie werd RTG Reclame ingezet voor marketing advies. Door ontevredenheid van klanten over productie van materialen door derden hebben we onderzocht wat de mogelijkheden waren om zelf te gaan produceren.

Klanten waardeerden dit en lieten vanaf toen ontwerpen en producten via RTG Reclame leveren. Door op deze wijze te gaan werken heeft RTG Reclame in de loop van de jaren een netwerk om zich heen verzameld van bedrijven die ieder op hun eigen wijze materialen kunnen leveren die voldoen aan de hoge kwaliteitseisen die RTG-Reclame stelt.

Vanaf 2000

Vanaf 2000 is RTG Reclame zich meer in de breedte van de markt gaan bewegen. Bedrijven wilden verder om zich heen kijken en probeerden ook hun horizon verder te verbreden.

Door contacten te leggen met grotere uitgevers en gebieden waar media actief zijn, en door het regelmatig uittesten van de media, heeft RTG Reclame in de loop van de tijd proefondervindelijk ontdekt waar de succes liggen.

Kennis is kracht!

Daardoor weten we nu welke krant ingezet moet worden voor welk product of bedrijf. RTG werkt met uitgevers als de BDU, de Persgroep, De Groot Mediagroep, TMG en tal van kleinere en grote uitgevers.

RTG reclame heeft specialisme op lokaal gebied. We weten welke titels het best ingezet kunnen worden per campagne. We vertellen je wat het best is om jouw campagne zo goed mogelijk te laten slagen.

We geven een advies. We projecteren op de opdrachtgever. We openen ogen. We denken en handelen vanuit een bepaald perspectief.

Drukwerk

Ook het drukwerk nam een enorme vaart. Internetdrukkerijen hebben helaas veel drukkerijen doen laten omvallen. Als opdrachtgever is het soms moeilijk te overzien hoe producten en prijs met elkaar in verhouding liggen. En dus wordt er besteld op basis van een prijs.

Daarbij wordt regelmatig gekozen voor een product, gecombineerd met een prijs waarbij geen rekening of te weinig rekening wordt gehouden met de efficiëntie ervan.

Efficiënt inkopen

Hoe kun je indruk maken met het verkeerde papier? Ga je dan ander papier bestellen of is dat zonde?

Door de jaren heen heeft RTG Reclame enorme partijen drukwerk laten produceren. Daardoor weten we welk product aansluit bij uw opdracht.

Websites

RTG startte destijds met het bouwen van websites in HTML. In die tijd werden gegevens lokaal verwerkt en moesten deze via een FTP verbinding op het internet geplaatst worden. Een tijdrovende klus en een fout was niet in 2 minuten te herstellen.

Gevolg was dat er heel secuur gewerkt werd. Deze accurate manier van werken zit ons in het bloed. Tegenwoordig werken we met CMS systemen, zoals WordPress en Joomla! waar ook alle kennis van in huis is.

Drukwerk

RTG verzorgt inmiddels drukwerk in de breedste zin van het woord. Denk hierbij aan:

  • Briefpapier
  • Enveloppen
  • Visitekaartjes
  • Stickers
  • Posters
  • Flyers
  • Brochures
  • Kranten
  • Magazines
  • etc. etc.

Marketing advies

RTG Reclame geeft jou een marketing advies. Je bepaalt zelf of RTG reclame dat uit gaat voeren of dat je zelf met het marketing advies aan de slag gaat.

Door jouw informatie op een bepaalde manier te projecteren krijg je direct een goed beeld.

Communicatie

Communicatie is natuurlijk familie van advies. Samen met jou bekijken we wat de bedoeling is. Wat ga je op de markt zetten, welke kanalen gaan we daarvoor gebruiken. Gecombineerd met het beschikbare budget kijken we welke media het meest aansluiten. Dat geeft vaak verrassende conclusies.

We communiceren, analyseren, adviseren, produceren en evalueren. Door dit consequent te doen kan jouw product, dienst of bedrijf alleen maar sterker in de markt komen te staan.

En het blijft nog steeds bijzonder leuk!

Vandaag de dag is het nog steeds leuk, zo niet, leuker, om met reclame bezig te zijn. Door het groot aantal bedrijven waar wij werkzaamheden voor verrichten goed te blijven volgen kunnen we direct meten, voor vooral zien, waar de kracht in zit. Zowel online als offline.

Het belang van RTG-Reclame is dat bedrijven goed scoren. Scoren bedrijven goed, dan scoort RTG Reclame ook. RTG is van een soort ‘ondergeschikt belang’.

We zien wat de markt doet bij bepaalde inspanningen. We zien ook direct wat de markt NIET doet bij bepaalde inspanningen. Vooral dat laatste is erg interessant. Hierdoor leer je bedrijven beter op te staan en minder te vallen. We blijven er voor zorgen dat ze opvallen!

We zien wat er gebeurt in de markt

Doordat we zien wat er in de markt gebeurt, kun je twee dingen doen:

  • Je gaat mee met wat jouw markt doet
  • Je vecht om je omzet omhoog te krijgen

RTG Reclame gaat voor het laatste.

Veel bedrijven die roepen ‘We doen alles online’, adverteren vaak niet meer op print, omdat er geen inspiratie is.

Ook als je eens wil sparren, levelen, of gecoached wil worden

Kleinere bedrijven, of zzp-ers hebben coaching nodig. Iemand om even mee te sparren, van gedachte te wisselen. Wel iemand met kennis van zaken, maar die de wereld van een andere kant kan bekijken.

‘Out of de box’

Je bent snel geneigd om ’te denken voor de klant’. Ik vraag het niet omdat de klant wel zal denken dat…  Herken je dat?

Zo zijn er heel veel voorbeelden om je te attenderen op facetten binnen de marketing en communicatie.

Bedenk voor jezelf eens wat coaching voor jou of voor jouw bedrijf zou kunnen doen.

Men zegt niet voor niets ‘Schoenmaker, blijf bij je leest’.  RTG Reclame weet niets van het máken van schoenen… maar wél hoe je ze kunt verkopen!

Met alle respect voor Social Media

Met alle respect voor Social Media als Facebook, Twitter, Instagram: Je krijgt (hopelijk) heel veel likes… maar wat doet het met de verkoop?

Hoe zit het met jouw website? Is deze gericht op de klant, jouw bezoeker? 

Kranten zetten in op online, hoewel ze direct ook zelf aangeven dat banneren niet meer van deze tijd is.

Goed voor je naamsbekendheid, maar actiematig heeft het vaak geen zin.

Printreclame is en blijft een van de weinige goede manieren om betaalbaar te publiceren.

Uiteraard is een goede combinatie van offline en online een uitstekende marktbenadering.